Thursday, February 17, 2011

-untitle-

1st of all,
bislillahirahmanirahim....
semoga hari ini diri kita diberkati oleh-NYA.dengan setiap apa yang kita lakukan agar mendapat keredhaan dan dilimpahi kurniaan-NYA.Jagalah diri dan pekerti sebaiknya agar kita sentiasa disenangi orang sekeliling,serta mencuba memperbaiki diri agar menjadi lebih baik di hari- hari mendatang.

Segala apa yang berlaku pada hari ini kita jadikan iktibar dan pedoman agar kita sentiasa lebih bersedia dalam menempuh kehidupan kita dewasa kini.Segala apa yang kita miliki,harta,kekayaan,kecantikan dan segala-galanya adalah limpah kurnia dari-NYA dan sebagai manusia kena menghargai bukan egokan diri.Satu saat ALLAH pasti mengambil hak tersebut yang sejak azali kita miliki.
..................................................................................................................................................................
malam nie aku rasa sepi lagi-lagi terbaca someone status kat fb-mengatakan ibu nya telah meninggal dunia petang tadi...hurmmm....secara langsung je aku teringat kat ibu aku yang berada jauh di sabah.sihat kah ibu ku hari ni?gembira kah dia?hurmm,terjaga kah makan minumnya?..aku dapat rasakan ibu sangat rindu pada anak2 nya,lagi-lagi diriku yang terlalu manja dengan dia.kadang-kala aku rasa menyesal meninggalkan ibuku keseorangan disana semata-mata untuk menyambung pelajaran,tapi,apakan daya,kita merancang,tuhan yang menentukan,aku tahu,setiap saat dia rindukan diriku,hurmm...lagi-lagi bila mendapat panggilan telefon darinya.aku tidak nafikan memang aku rindu sangat padanya,hurmm,,tidak lokek dengan kata nasihat,dan kadang-kadang aku gelak bila memikirkan kata-kata ibu.tapi tidak dinafikan,memang betul,kerisauan ibu lah yang jadi pegangan diri kita.rindu sangat kat ibu aku.semoga dia sentiasa sihat walafiat hendaknya.

Kadang-kadang,apa yang kita hajati belum tentu tercapai,tapi,apa yang aku inginkan biarlah jadi rahsia dalam hati dan suatu masa ia akan terungkai.aku hanya berharap masa itu akan tiba dan segala apa yang aku hajati akan menjadi kenyataan.insyALLAH.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.